15.1.08

Скъпото вино е по-хубаво?

В демонстрация на силата на маркетинга изследователи от Калифорния показаха, че насладата от виното може да се увеличи просто като на бутилката се сложи етикет с по-висока цена, предаде АФП. Антонио Рейнджъл, доцент по икономика, провел с екипа си тест на възприятията на потребителите в зависимост от маркетинга и как се повишава удоволствието от даден продукт. Те помолили 21 доброволци да посочат пет различни бутилки Каберне Совиньон и да ги оценят според вкуса им. Тестът бил повторен 15 пъти, като вината се предлагали в различна последователност.

Дегустаторите нямали никаква информация за вината, освен тяхната цена. Без да казват на доброволците, учените предложили две от вината два пъти, веднъж с истинската му цена, а след това с измислена. Освен това те представили бутилка за 90 долара като такава за десет и друга от пет долара - за 45-доларова. Тестът установил, че с покачването на цената на бутилка вино се усилват и възприятията на хората, които го пият, което било доказано от нервната активност в мозъка, наблюдавана от учените. Доброволците безпогрешно оценявали най-високо „скъпите“ вина.

Няма коментари: